WAT IS MASSAGE?

Massage is een veel toegepaste methode als therapie maar vooral ook voor verzorging.

WAT VIND IK BELANGRIJK BIJ MASSAGE

Elke massage is anders , want ieder mens is anders. De soort massage hangt uiteraard af van het doel van de behandeling. Bij het eerste kennismakingsgesprek wordt u op uw gemak gesteld en u vertrouwen krijgt in mij als masseuse. Doel van dit gesprek is om een indruk te krijgen van hetgeen u verwacht van de massage. Ook van belang is uw actuele gezondheidstoestand, zodat ik een duidelijk beeld kan vormen van de behandeling die aansluit op uw specifieke behoefte.

KAN MASSAGE ONDER ALLE OMSTANDIGHEDEN ?

Nee, er zijn aandoeningen waarbij geen massage toegepast mag worden; bijvoorbeeld koorts en algemene infectieziekten (denk aan verkoudheid, griep, keel- en huidontstekingen e.d.).

Ook extreme vermoeidheid en uitputting of hoge bloeddruk, hartklachten, vaataandoeningen en  ernstige psychische klachten kunnen een reden zijn om u niet te behandelen. Mocht u twijfelen, raadpleeg dan te allen tijde uw huisarts.

WAAROM ONTSPANNINGSMASSAGE?

Ontspanningsmassage is (meestal) een totale lichaamsmassage van ongeveer 60 minuten. De massage wordt toegepast op uw primaire behoefte van dat moment. Het kan een moment zijn van even aandacht voor jezelf en een stuk ontspanning voor lichaam en geest.

Het kan ook een goede ondersteuning zijn tijdens een therapeutisch proces, bijvoorbeeld stressklachten, burn-out, depressie, maar ook bij spierspanningklachten zoals hoofdpijn, nekklachten en ook bij lage rugpijn kan een massage zeer effectief zijn .